Ne găsiți și pe

Economic

SE MIȘCĂ LUCRURILE ȘI ÎN DOMENIUL INFRASTRUCTURII

Publicat

în data de

Prim-ministrul Viorica Dăncilă a participat la ceremonia de semnare a trei contracte de infrastructură, unul privind Autostrada Sibiu-Piteşti, secţiunea 1 Sibiu-Boiţa, unul privind lotul 3 al Autostrăzii de centură a municipiului Bucureşti, secţiunea Sud şi al treilea privind furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizarea traficului pentru Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei-Eroilor.

Guvernul şi-a asumat misiunea de a pune lucrurile în mişcare.

„Prea mult timp dezvoltarea României a fost ţinută în loc de lipsa de finanţare, birocraţie excesivă şi interese politice. Guvernul pe care îl conduc şi-a asumat misiunea de a pune lucrurile în mişcare şi de a înlătura blocajele şi mă bucur că reuşim. (…) Semnarea astăzi a celor trei contracte de investiţii este confirmarea faptului că Guvernul PSD-ALDE are capacitatea să găsească soluţii pentru proiectele de infrastructură care stagnează de prea mult timp”, a declarat premierul.

Viorica Dăncilă s-a referit la autostrada Sibiu-Piteşti, unul din proiectele majore de infrastructură rutieră.

”Autostrada Sibiu-Piteşti este unul din proiectele majore de infrastructură rutieră ce va asigura conexiunea cu reţeaua TEN-T, respectiv Coridorul IV Paneuropean. Acest Guvern a luat măsurile necesare pentru a face posibilă semnarea contractului şi începerea lucrărilor şi mă refer aici la asigurarea resurselor financiare, atât din fonduri europene, cât şi naţionale, obţinerea acordului de mediu, precum şi la actualizarea indicatorilor tehnico-economici care să răspundă realităţii din teren. Semnarea contractului pentru secţiunea 1 Sibiu-Boiţa este primul pas concret făcut în ultimii 10 ani pentru începerea lucrărilor la prima autostradă din România care trece munţii”, a spus Dăncilă.

Chiar în pofida unor oameni politici români, Guvernul a asigurat finanţarea necesară pentru lotul 3 al autostrăzii de centură a Bucureştiului.

„Prin semnarea contractului de proiectare şi execuţie pentru lotul 3 al autostrăzii de centură a Bucureştiului, în lungime de aproximativ 18 km, aducem mai aproape de finalizare realizarea acestui proiect, care va contribui la fluidizarea traficului din Capitală. Am reuşit să asigurăm finanţarea europeană necesară, în pofida faptului că unii oameni politici români au încercat la Bruxelles să blocheze fondurile europene pentru acest proiect foarte important pentru România,” a arătat şeful Guvernului.

Magistrala 5 de metrou va fi dată în funcţiune până la sfârşitul anului.

”Un alt proiect aşteptat de bucureşteni este Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei-Eroilor. Prin contractul semnat astăzi se realizează sistemul de siguranţă şi automatizare a traficului, ultima etapă înainte de darea în exploatare a acestei magistrale de metrou, astfel încât să poată fi dată în funcţiune până la sfârşitul anului”, a precizat premierul.

Statul român nu mai acceptă depăşirea termenelor de execuţie.

„Statul român este partener corect al mediului de afaceri, îşi achită la timp facturile, îşi îndeplineşte obligaţiile, dar nu acceptă întârzieri ale termenelor”, a subliniat premierul.

Continuă să citești
Advertisement
Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Economic

NUMĂRUL DE SALARIAȚI A CRESCUT

Publicat

în data de

Vești tot mai bune vin de pe piața muncii din țară noastră. Populaţia ocupată, care cuprinde salariaţi și persoane care lucrează pe cont propriu sau în agricultura de subzistenţă, a ajuns anul trecut la 8,689 milioane de persoane.

Ceea ce înseamnă că în acest moment în România sunt doar 380.000 de șomeri.

O scădere a șomajului pusă de specialiști pe seama creşterii salariului minim care a influenţat pozitiv numărul de noi angajări. De asemenea, companiile au fost și ele încurajate de Guvern să își mărească aria de activitate, ba chiar să adauge noi domenii în care să activeze.

Rvenind la numărul românilor care lucrează, avem 6,497 de milioane de salariați și 2,192 de milioane de patroni, persoane care lucrează pe cont propriu sau în agricultura de subzistenţă.

Iar dintre salariați, 2,392 de milioane lucrează în industrie și construcții, 3,903 milioane muncesc în domeniul serviciilor, iar 202 mii în agricultură.

Continuă să citești

Economic

CREȘTERE DE 21,6% PENTRU VÂNZĂRILE DACIEI ÎN EUROPA

Publicat

în data de

Dacia a înregistrat, în luna martie, un avans în vânzările de autoturisme de 21,6% în Europa, față de perioada similară din 2018, cota de piață a producătorului crescând de la 2,7% la 3,4%.

Luna trecută, vânzările Daciei în Europa, dar și în EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), a înregistrat o creștere a numărului de autoturisme înmatriculate, de la 48.925 în martie 2018, la 59.475 de unităţi, în martie 2019.

Raportat la primele trei luni ale anului curent și ale celui precedent, livrările de autoturisme Dacia au înregistrat o creştere de 12,6% în Europa, cota de piață urcând pentru această perioadă a anului curent la 3,5%, față de 3% a celei de anul trecut.

Pentru primele 3 luni ale acestui an, Grupul Renault a înregistrat o creștere a vânzărilor de 0,6%, în timp ce restul marilor producători auto au înregistrat scăderi, de la minus 10,3% la Ford şi minus 5,5% la Daimler, la minus 2,4% la grupul Volkswagen şi minus 1,2% la PSA Peugeot Citroen.

Continuă să citești

Economic

GUVERNUL A DAT UNDĂ VERDE EXPLOATĂRII GAZELOR DIN MAREA NEAGRĂ

Publicat

în data de

Compania Black Sea Oil-Gas a anunţat că a primit aprobare din partea Guvernului pentru a începe exploatarea gazelor din Marea Neagră.

Concret, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale a adat undă verde pentru începerea studiilor de evaluare a resurselor de gaze libere din zăcămintele Ana și Doina, zăcăminte care fac parte din Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia din largul Mării Negre.

Compania americană, împreună cu partenerii săi de concesiune, Petro Ventures Resources şi Gas Plus International, precizează că Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia din largul Marii Negre constă în săparea a cinci sonde şi realizarea unui ansamblu submarin de producție.

Acesta va fi conectat printr-o conductă de 18 kilometri la platforma de producţie monitorizata şi operată de la ţărm. Iar de aici o conductă submarină de 126 kilometri va asigura transportul gazelor până la noua staţie de tratare a gazelor din comuna Corbu.

Capacitatea de producţie estimată va fi de un miliard de metri cubi de gaze pe an, echivalentul a 10% din consumul de gaze al ţării noastre.

 „Această aprobare din partea ANRM reprezintă confirmarea oficială din partea statului român că Proiectul MGD este aprobat. Apreciem foarte mult procesarea rapidă a cererii noastre de către ANRM.”, a declaratMark Beacom, directorul general de la Black Sea Oil-Gas.

În luna februarie a acestui an, Black Sea Oil-Gas a anunţat că a luat decizia finală de investiţie pentru Proiectul de Dezvoltare Gaze Naturale Midia, unde va investi 400 de milioane de dolari.

Actul încheiat de Guvern cu cei de la Black Sea Oil-Gas este o premieră în industria petrolieră offshore a României după 1989 și nu în ultimul rând este un semn că marile companii care au investit, până acum, în explorare în Marea Neagră sunt dispuse să treacă la faza de producție.

Estimările arată că producția de gaze offshore în România ar putea aduce bugetului de stat redevențe de aproximativ 370 de milioane de euro. Asta în condițiile în care în 2017, statul a încasat redevențe de 140 de milioane de euro.

Continuă să citești

Trending