Ne găsiți și pe

Social

ASOCIAŢIILE DE PROPRIETARI AU LEGE NOUĂ!

Publicat

în data de

Noua Lege aduce schimbări majore, reguli stricte şi amenzi pe măsură

Noua lege 196/2018, care vizează organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, vine cu noi reguli stricte pentru cei care locuiesc la bloc, iar sancţiunile pentru cei care nu le respectă sunt drastice.

Începând de vineri, românii care stau la bloc vor avea  noi obligaţii. Una dintre sprincipalele schimbări face referire la obligarea proprietarilor de a permite accesul în locuinţă pentru pentru inspecţie, reparaţie, înlocuirea unui element din proprietatea comună sau în situaţii de urgenţă. Asociaţia îi va înştiinţa pe proprietari cu un preaviz de cinci zile, iar în cazuri de urgenţă termenul este de 24 de ore. Noua lege prevede că zidurile care se pot muta sunt cele care nu fac parte din structura de rezistenţă a blocului, iar zidurile dintre apartamente pot fi reamplasate doar cu acordul proprietarilor, în timp ce zidurile dintre un apartament şi spaţiile comune se pot muta doar cu acordul tuturor proprietarilor din bloc.

Proprietarii care nu se ocupă de lucrările de întreţinere sau reparaţii ce ţin de proprietatea individuală şi care pot produce prejudicii celorlalţi proprietari riscă amendă între 5.000 şi 10.000 de lei.

Cotele de contribuţie vor putea fi plătite în cel mult 30 de zile calendaristice de la data afişării listei lunare de plată, faţă de legea actuală, care prevede 20 de zile. Administratorul va trebui să notifice în scris restanţierii. Cei care întârzie mai mult riscă să-şi piardă casele. Astfel, restanţele mai vechi de trei luni şi care depăşesc valoarea salariului minim brut pe economie vor fi înscrise în cartea funciară a apartamentului, iar asociaţia va putea pune o ipotecă pe acel apartament. Proprietarul va avea dreptul de a vinde locuinţa doar după achitarea integrală a datoriilor.

Proprietarii trebuie să comunice asociaţiei şi organului fiscal local orice schimbare a suprafeţei construite sau utile, în cel mult 30 de zile de la încheierea lucrărilor. Nerespectarea acestei obligaţii va atrage după sine o amendă de la 200 la 1.000 de lei.

Proprietarii care aleg să  închiriaze locuinţele vor trebui să notifice asociaţia cu privire la prezenţa chiriaşilor în apartamentul său în cel mult zece zile de la semnarea contractului de închiriere.

În acelaşi timp, chiriaşii vor putea şi ei să-şi înfiinţeze propriile  asociaţii, conform noii legi. De asemenea, noua lege obligă asociaţiile să aibă un regulament de bloc, făcut după un model oficial pe care autorităţile trebuie să-l pună în dezbatere în perioada următoare. O altă schimbare adusă de lege este obligativitatea strângerii fondului de rulment, în scopul asigurării sumelor necesare pentru plăţi curente. Asociaţia de proprietari este obligată să stabilească cuantumul şi cota de participare a proprietarilor la constituirea fondului de rulment.

Continuă să citești
Advertisement
Comentează

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Social

VENITURI MAI MARI PENTRU MII DE ANGAJAȚI

Publicat

în data de

Vești foarte bune pentru mii de angajați. Începând de mâine, vor beneficia de un nou spor după ce legea pentru aprobarea ordonanței de urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost publicată în Monitorul Oficial.

Potrivit legii, cei angajați în învățământul universitar și preuniversitar vor beneficia de un spor de suprasolicitare neuropsihică de 10% la salariul de bază pentru personalul didactic de conducere din învățământul superior (rector, prorector, decan, prodecan și director de departament) și preuniversitar (inspector școlar general, adjunct, director casa corpului didactic, director de unitate de învățământ și director adjunct).

De asemenea, cei angajați în învățământul special integrat, precum și cei din centrele județene de resurse și de asistență educațională, vor beneficia de o majorare salarială de 15%.

De asemenea, au fost schimbate și condițiile de modificare a salariului.

Astfel, în situația în care, în urma promovării în funcție, grad sau treaptă profesională ori a avansării în gradație, rezultă un salariu de bază mai mic decât cel avut la data promovării sau avansării în gradație, se păstrează salariul de bază avut anterior promovării sau avansării în gradație, se arată în lege.

Continuă să citești

Social

CARMEN DAN IA ATITUDINE ÎN SCANDALUL DOCTORATELOR

Publicat

în data de

Ministrul de Interne, Carmen Dan, a anunțat modificarea ordinului de ministru prin care angajații cu titlul de doctor primesc spor de doctorat, precizând că nu i se pare normal ca un agent care lucrează în zona operativă și are titlu de doctor în mecanică să primească acest beneficiu.

În contextul demarării procesului de evaluare a lucrărilor de doctorat de la Academia de Poliție, am considerat că impunerea unor norme de integritate față de angajații care primesc acest spor nu se poate limita numai la cei care și-au obținut doctoratele în Academia de Poliție.

În acest sens, am inițiat modificarea ordinului de ministru prin care ne vom asigura că toți cei peste 500 de angajați care dețin titlul de doctor și care primesc sporul de doctorat respectă condiția prevăzută de lege și anume, că își desfășoară activitatea în domeniul pentru care dețin respectivul titlu.”, a declarat Carmen Dan.

Ministrul de Interne a anunțat că instituția pe care o conduce plătește în prezent pentru sporurile de doctorate peste 550.000 de lei lunar.

„Mi se pare corect ca instituția să plătească sporul de doctorat dacă studiile respectivului angajat pot fi valorificate în munca pe care acesta o prestează pentru instituție. Cu toții ne dorim angajați calificați și bine pregătiți, iar această supra-calificare în domeniul de activitate înțelegem că trebuie retribuită.

Angajatorul nu poate plăti însă faptul că un angajat își finalizează doctoratul într-un domeniu care nu are nicio legătură cu activitatea pe care el o prestează. Personal aș prefera să folosim anual o sumă cu cel puțin tot atâtea cifre pentru reabilitarea, construcția sau renovarea unor spații adecvate muncii noastre.”, a mai spus Carmen Dan.


Continuă să citești

Social

COSTURILE SPITALULUI REGIONAL DE URGENȚĂ IAȘI AU FOST APROBATE

Publicat

în data de

Costurile spitalului se ridică la 500 de milioane de euro cu TVA, 100 de milioane reprezentând doar echipamentele medicale.

“Spitalele regionale reprezintă un punct strategic în programul de Guvernare. Chiar dacă există voci care sunt împotrivă și nu își doresc ca România să reușească, noi vom contrui spitalele regionale, așa cum am promis. Proiectul care prevede costrucția spitalului regional Iași este cel mai avansat. Imediat după ce vom aproba hotărârea de guvern pentru indicatorii tehnico-economici, vom depune cererea de finanțare la Comisia Europeană. În aproximativ o lună vom avea și studiul de fezabilitate  de la Cluj”,a precizat ministrul Sănătății, Sorina Pintea.

Structura Spitalului va cuprinde 850 de paturi în regim de spitalizare continuă, și 40 de paturi pentru spitalizarea de zi.

Spitalul Regional va fi organizat pe centre de servicii, unde vor fi utilizate tehnologii avansate, de înaltă complexitate, având servicii integrate de ambulatoriu, incluzându-se în cadrul acestuia tehnologii de diagnostic și tratament de porformanță la nivel ridicat.

Continuă să citești

Trending